منوی دسته بندی

برند مایکل کورس Michael Kors

مایکل کورس | Michael Kors
5/5 - (1 امتیاز)

تولد ستاره ها و نوابغ، یکی از هیجان انگیز ترین موضوعات در صنعت مُد و طراحی لباس است. اینبار قصد داریم در مورد برند مایکل کورس (Michael Kors) صحبت کنیم. برند مایکل کورس از نامِ بنیانگذارِ آن نشات گرفته است. نابغه‌ای که مانند یک کیمیاگر عمل می‌کرد؛ اگر به خاکستر دست می‌زد، آن را به طلا تبدیل می‌کرد. سپس به خاطر کاری که انجام داده بود، دست کم یک بار تحسین می‌شد، جایزه می‌گرفت. همچنین روز به روز به موفقیت او افزوده می‌شد.

تاریخچه زندگی شخصی مایکل کورس

برای شروع ابتدا باید به سال تولد او برگردیم، یعنی سال 1959. کورس در لانگ آیلند به دنیا آمد. پس از سفر به نیویورک به سراغ Fashion Institute of Technology رفت (در سال 1970). پس از گذشت دو سال، ترک تحصیل کرد. سپس اقدام به راه اندازی اولین کالکشن لباس های زنانه خود در سال 1981 نمود.

وی در سال 2004 به عنوان داور انتخاب شد. در اصل خالق و بنیان گذار برند مایکل کورس به عنوان داور برنامه تلویزیونی Project Runway  هم شناخته می‌شود. میشل اوباما (بانوی اول آمریکا) در اولین پرتره رسمی خود لباسی را بر تن کرده بود که توسط مایکل کورس طراحی شده بود. این طراح مشهور در حال حاضر در نیویورک زندگی می‌کند.

زندگی شخصی مایکل کورس

روند رشد برند مایکل کورس

هر برند داستانی دارد. از شکل گیری آن گرفته تا طی کردن پله های موفقیت، و البته شکست! قرار نیست هر داستان موفقی خالی از شکست باشد. یا اینکه در آن ناکامی وجود نداشته باشد. برند مایکل کورس در دنیای مُد، یک نیروی محرکه به حساب می‌آید. تجمل و لوکس بودن در این برند، حرف اول را می‌زند. برند مایکل کورس تولید کننده جدیدترین، باکیفیت ترین و مدرن ترین محصولات است.

نقطه قوت برند مایکل کورس

 نقطه قوت برند مایکل کورس را می‌توان اکسسوری ها، کفش و کیف تولیدی آن دانست. به همین دلیل است که تا به امروز در بیش از 100 کشور در جهان، به شهرت رسیده است. لباس های ساده و در عین حال ظریفی که توسط این طراح به جهان معرفی می‌شدند، عامل مهم و کلیدی در موفقیت‌اش بود. مورد بعدی، تکنیک هایی بود که مایکل کورس به کار می‌گرفت. او به قدری در این تکنیک ها قانع کننده عمل می‌کرد که باعث می‌شد هر مخاطبی دست کم یک بار برای خرید محصولاتش ترغیب شود.

نقاط قوت و مسیر رشد برند مایکل کورس

همانطور که اشاره شد، خالق برند مایکل کورس در سال 1977 به سراغ Fashion Institute of Technology رفت تا رویاهایش را دنبال کند. اما کلید خوردن ساخت ِبرند او وقتی زده شد که او همزمان در بوتیک Lothar’s واقع در منهتن، روبروی برگدورف گودمن شغلی داشت.

مدتی بعد، داون ملو او را کشف کرد. او مدیر سابق برگدورف گودمن بود. این شخص به کورس کمک کرد تا در فروشگاه وی، کلکسیون لباس های زنانه‌ای که طراحی کرده بود، را در معرض نمایش قرار دهد. سکوی پرتاب او دقیقا از همان زمان بود. پس از آن، طراح هایش در Neiman Marcus، Bloomingdale’s، Lord and Taylor، و Saks Fifth Avenue عرضه می‌شد.

اولین کالکشنی که خالق برند مایکل کورس را معروف کرد، با چه طرح و ایده‌ای بود؟

سال 1981 بود. خالق برند مایکل کورس اولین کالکشن خود را به همگان معرفی کرد. سپس اولین شو رانوی show runway خود را راه اندازی نمود. این شو در سال 1984 برگزار شد. در سال 1990، او لاین KORS را راه اندازی نمود. محصولات این لاین دارای قیمت مناسب بودند.

پس از این تاریخ بود که رکود اقتصادی گریبانگیر تمامی طراحان من جمله برند مایکل کورس شد. سپس شرایط اقتصادی را دگرگون نمود. لباس های سفید، بلند و گشاد زنانه‌ی طراحی شده توسط مایکل کورس در این کالکشن بارها و بارها تکرار شده بود.

اولین کالکشن مایکل کورس

هر مدلی که لباسِ طراحی شده توسط او را به تن داشت، نهایت زیبایی و سادگی را به رخ تماشاگران می‌کشید. لباس هایی که به جای بدن نما بودن، راحت روی بدن قرار می‌گرفتند. کفش های بدون پاشنه یا صندل های سفید یکی دیگر از عناصر ِخاص طراحیِ او در این کالکشن، به شمار می‌آید. یکی از عکس های مربوط به این کالکشن در پایین درج شده است. در این تصویر مایکل کورس ِجوان نیز حضور دارد.

فراز و نشیب‌های این برند در طول زمان

بنیان گذار برند مایکل کورس در سال 1997 پس از سرمایه‌گذاری Moet Hennessy Louis Vuitton SE (LVMH) به دنیای مُد برگشت. سپس یک خط تولید به راه انداخت. محصولاتی که در این خط تولید ارائه میشدند، قیمت پایین‌تری نسبت به گذشته داشتند.

در همان سال، خالق برند مایکل کورس به عنوان طراح برای LVMH انتخاب شد. او به عنوان طراح خبره و زبده‌ی لباس های از پیش دوخته‌ی این خانه مد برگزیده شده بود. کورس تبحر ویژه ای برای ارائه اکسسوری های خاص و لباس های از پیش دوخته، داشت.

در سال 2002 برند مایکل کورس اولین سری لباس های مخصوص مردان را به همگان معرفی کرد. سال بعد – مثل هر موفقیت ِدیگری – خالق برند مایکل کورس به عنوان بهترین طراح برای لباس های مردان انتخاب کردند. در کجا؟ در شورای طراحان مد آمریکا یا cfda.

برند مایکل کورس | Michael Kors

حالا دیگر برند مایکل کورس پس از کسب این موفقیت ها، نیازی به اثبات کردن خود به همه نداشت. مایکل کورس کسی بود که هر کجا تغییری ایجاد می‌کرد، سریعا به تِرند جهانی تبدیل میشد. جایزه ها بود که به سویش روانه می‌شد. به شدت تحسین می‌شد. سپس توسط گروهی از داوران فعال در حوزه مُد به عنوان طراح برتر یا برند برتر ِتولید کننده محصولات مردانه/ زنانه انتخاب می‌شد.

این روال همان چیزی بود که همه‌ی مردم انتظار وقوعش را داشتند. زیرا چندان بیجا نبود که به مایکل کورس، لقب ِطراح نخبه و خلاق را بدهند. ظاهر کلمات هم نمی‌توانستند به خوبی این نابغه را توصیف کنند. زیرا هر کجا که در مورد این شخص جستجویی انجام دهید، با لیستی از القابی مواجه می‌شوید که سعی می‌شود با آنها کورس ِنابغه را توصیف کنند.

تنها پس از گذشت بیست و پنج سال از کسب موفقیت های مداوم توسط برند مایکل کورس، اولین فروشگاه های خرده فروشیِ آن باز شد. حالا، او بیشتر از هفتصد فروشگاه دارد. برند او را همه می‌شناسند و با دیدن نامش روی یک لباس یا تعلق یک کالکشن به او، اعتماد است که به سمتش روانه می‌شود. او در توکیو، لندن، سئول، پاریس و … دارای فروشگاه و اعتبار بالایی است.

nasimadmin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *